Dag 6-7-8 - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Sandy&mark Fontijn - WaarBenJij.nu Dag 6-7-8 - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Sandy&mark Fontijn - WaarBenJij.nu

Dag 6-7-8

Blijf op de hoogte en volg Sandy&mark

12 Juli 2014 | Indonesië, Kuta

Heey lieverds,

Nou over het voetbal gaan we het maar niet meer hebben...
Haha, na de wedstrijd zijn we gaan ontbijten. Om 10 uur hadden we afgesproken met Iris en Keri om te gaan touren met de scooters. Het was een flink hete dag met strak blauwe lucht.
We hebben een heel stuk gereden en eigenlijk valt het verkeer wel mee. Wel even wennen aan het links rijden. Iedereen toetert netjes als ze je inhalen zo weet je dat ze eraan komen. Onze scooter kon tot 80 km. Gekkenhuis!!! Maar ze rijden heerlijk! Na een poosje kwamen we uit in tegellalanglan. Wat een prachtige sawa's. Helaas wel erg toeristisch, maar toch prachtig. We zijn er een heel stuk doorheen gewandeld. Ook mochten we nog even kijken bij mensen thuis die daar wonen. Echt heel armoedig, maar wat opvalt is dat de mensen hier zo tevreden en gelukkig zijn. Daar kunnen we nog wat van leren. Daarna weer een stuk gereden. We kwamen bij the holy water temple Tirta empul.Echt prachtig!bij binnenkomst krijg je een sarong aan. Je moet altijd gepast gekleed de tempel in. Er was een gezin bezig met een ritueel eerst bidden en daarna allemaal het water in de fonteinen langs om zich te reinigen met het heilig water. Zo mooi om te zien. Wat een mooi geloof! Daarna zijn we terug gereden. Het was zo warm dat we lekker op het terras wat zijn gaan drinken en wederom heerlijk gegeten!ik Gado Gado (wat voor jou mama hihi!) en Mark soto mmmmm. Daarna afscheid genomen van Iris en keri. Grappig om elkaar te ontmoeten aan de andere kant van de wereld. Die avond helemaal gebroken na een nacht van 3 uurtjes. Dus lekker gaan slapen.

De volgende dag zouden we naar de gili eilanden gaan, maar we hebben de plannen gewijzigd. We hoorde veel mooie verhalen over het noorden, dus besloten om daar te gaan kijken. We hebben een taxi genomen naar tulamben. Overal op straat roepen ze je:helo You need taxi? Transport! Haha niet normaal. Maar zo kan je ook goed onderhandelen. Wij vonden een chauffeur die ons de hele dag naar mooie plekjes wilde rijden en daarna naar het hotel. Helemaal top! Eerst zijn we naar een tempel gereden. Hier zat een vleermuizen grot bij! Echt honderden! Daarna naar het waterpaleis. Vroeger kwam het koninklijke gezin hier om te rusten. Prachtig aangelegd met zoveel mooie planten en bomen. Ook planten die wij nog nooit gezien hebben! De taxi chauffeur was ontzettend lief, hij heeft ons zoveel verteld over Bali, het geloof en de cultuur. Heel interessant. De mensen hier zijn zo lief en bescheiden!! Eind van de dag kwamen bij ons nieuwe hotel en wat voor 1! Super mooie tuin en zwembad. Mooie kamers met buiten douche. Even lekker gegeten, nu een keer een dikke cheeseburger. Haha even wat anders tussendoor!

Vanmorgen ontbeten en weer een scooter gehuurd. We hebben de weg langs zee genomen. Met geweldige uitzichten. Onderweg raakte de tank leeg en wat zo leuk is, is dat je gewoon aan de weg bij een winkeltje kan stoppen. Hier verkopen ze jerrycannetjes met benzine. Hoppa 1 euro en de tank weer vol. Haha . Toen gestopt bij zee om lekker te zwemmen en snorkelen. Nog geen meter het water in is er al koraal met gekleurde vissen! Wauw!! Onderweg veel mensen en kindjes tegen gekomen. Duidelijk was dat ze hier niet heel veel toeristen zien. Allemaal zwaaien en toeteren en als we langzamer reden rende de kindjes de weg op voor een high five!super schattig.

Morgen krijgen we duikles en gaan we duiken bij een schipwrak..... Spannend!

Nou lieverds fijne dag allemaal en tot snel weer.

Dikke kus van ons

• 12 Juli 2014 - 11:46

Bart:

Klinkt goed. Geniet er van dame en heer..
    Dikke kus van ons..

• 12 Juli 2014 - 14:50

Pa En Ma:

Hallo schatten,
    Wat een prachtige foto,s en wat een mooi land, een andere wereld, de week is zeker om gevlogen.
    heel leuk dat we dit allemaal mogen volgen.
    hier is het noodweer geweest met flinke onweersbuien en hagel en harde windt.
    op naar de laatste twee weken genieten geen enge beesten san?
    Veel liefs mama en papa fontijn poot tess.

• 12 Juli 2014 - 20:20

Tiniebeuzel:

Hallo lieve schatten, wat een prachtige verhalen en foto's. Een heel mooi land ook zo te zien. Er zal ook veel armoede zijn daar denk ik. Leuk dat jullie met Keri en Iris opgetrokken zijn. Dat is wel apart zover van Nederland en toch nog bekenden zien. Maar dat wisten jullie al wel. Dus morgen duiken, spannend. Zal wel erg mooi zijn. Goed uitkijken he! Jullie zullen wel heel veel foto' s gemaakt hebben. Heel veel plezier morgen. We wachten de foto's weer af. Heel veel liefs uit Westervoort.♡♡♡♡♡♡