Dag 10-11-12 - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Sandy&mark Fontijn - WaarBenJij.nu Dag 10-11-12 - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Sandy&mark Fontijn - WaarBenJij.nu

Dag 10-11-12

Blijf op de hoogte en volg Sandy&mark

17 Juli 2014 | Indonesië, Gili Trawangan

Heey schatjes,

Daar zijn we weer! het duurde even want we hadden geen WiFi op de gili's.

's ochtends zijn wij vertrokken uit kubu. Het was weer tijd om uit ons mooie hotel ocean sun dive te vertrekken. Wat hebben we het hier heerlijk gehad. En het eten hier was in 1 woord geweldig!
We werden opgepikt door een busje. Met 8 man en alle spullen erin, allemaal bij elkaar op schoot! Het busje bracht ons naar de fastboot. Nou dat was ons een tocht. De hele boot zat vol, er waren flinke golven. In het begin was iedereen nog aan het lachen, maar na een kwartier was dat iedereen vergaan. (Behalve Mark en mij) Door de hoge golven maakten we flink wat klappen. En ja hoor bijna iedereen werd zeeziek. Ik zat bij de plastic zakjes, nou die heb ik flink wat moeten uitdelen. Allemaal overgeven! Heel fijn. Gelukkig hadden wij nergens last van en vonden we het varen wel grappig. Na 5 kwartier waren we gelukkig aangekomen op Gili Trawangan. Wat zag het er prachtig uit met die turquoise oceaan en de witte stranden.

Wij hadden nog geen hotel geboekt dus eerst op zoek. Iedereen komt op je af: "do You need accomodation? " Maar wij besloten toch zelf rustig op zoek te gaan. Iets verderop een bungalowtje gevonden. The Gili Smile bungalows, Midden in de hoofdstraat. Daar de Tassen gedropt en hop de zee in. Heerlijk! En zo helder.

Eind van de middag besloten we een rondje te lopen, dat werd uiteindelijk het eiland rond. Kleine 1,5 uur lopen. Onze tweede indruk van het eiland was iets minder. Veel vuilnis aan de andere kant en verlaten of vervallen accomodaties. Waarschijnlijk door alle mooie verhalen viel het ons een beetje tegen. Er is 1 hoofdstraat die vol is met winkels, uitgaansgelegenheden, restaurantjes etc. We besloten 1 nachtje te blijven.
'S avonds heerlijk uit eten geweest aan zee. Heel romantisch met kaarsjes, echt op het strand. Toen lekker naar bed.

De volgende dag aan het strand gelegen. En eigenlijk was dat toch wel heerlijk. Want nogmaals de zee is hier zooo mooi!! Toen maar besloten toch nog een nacht te blijven. 'S avonds weer rondgelopen. Midden in de hoofdstraat zit een avondmarkt. Het was daar super druk. Allemaal eten van saté tot verse vis. We besloten daar wat te halen. Echt we hebben nog nooit zo lekker gegeten!!! En je betaald bijna niks. 70.000 indonische rupia, omgerekend nog geen 4,50 voor een flink bord eten met satéstokjes voorzien van verschillende soorten vlees en vis. Iedereen zit aan lange picknick tafels te smullen, met natuurlijk een Bintang pilsje on the side. Echt gezellig. Na het eten zijn we in de Sama Sama bar belandt, waar de gili trawangan live band optrad. Wat konden die jongens mooi zingen. Iedereen ging helemaal los.

De volgende dag, je raadt het al... Weer aan het strand gelegen. Daar hebben we snorkelsets gehuurd. Nog geen meter de zee in om daar de eerste vissen al te mogen bewonderen. Een tijdje rond gesnorkeld en toen zagen we hem (of haar) een reuzenschildpad!!!! Wat prachtig je kon m gewoon aanraken. Af een toe moest hij naar boven om adem te halen. Echt machtig mooi. We hebben er denk ik wel een half uur na gekeken! Helaas nog geen foto's gemaakt. Maar dat komt misschien nog wel. Toen weer besloten nog een nacht te blijven haha... Heerlijk die vrijheid.

Die avond fietsen gehuurd want het is nog best een eindje lopen naar sommige dingen. En ik had iets raars gedaan, wat weet ik nog steeds niet. Maar had last van mijn enkel dus liep twee dagen mank.. Haha is nu weer weg gelukkig! Met de fietsen zijn we naar sunsetpoint gereden, om de zon onder te zien gaan. Ook dat was geweldig mooi! Daarna weer lekker bij de markt gaan eten. Als kers op de taart hebben we een heerlijke massage genomen. Echt genieten!
Daarna helemaal voldaan ons bedje opgezocht. Elke ochtend ontbeten op het strand. De jongens van onze bungalow waren zo lief en hebben alles top voor ons geregeld. Alles altijd voor 'THE BOSS....mister Mark! Haha lache! Zo noemen ze Mark hier allemaal.

Uiteindelijk heeft gili trawangang toch ons hartje gestolen. Het is daar zo relax, de mensen zijn relax en behulpzaam. Bij alles wat je vraagt zeggen ze "yeah, why not" met een big Smile. Als je vraagt :'how are You? Zeggen ze altijd:' double fine". Haha. Waarschijnlijk omdat ze hier zoveel blowen, want overal kan je marihuana kopen. Hihi. En overal reggae muziek.

G.T. je was geweldig!!!!

Ps. foto's volgen later want internet is hier traaaaaag...

• 17 Juli 2014 - 16:37

Leonie:

Dikke kus! Wat een heerlijk leventje zo!

• 17 Juli 2014 - 18:04

Tinie Beuzel:

T

• 17 Juli 2014 - 18:09

Tinie Beuzel:

Hallo lieve schatten,

Wat fantastisch allemaal. Jullie maken nu een vakantie mee die je nooit meer zult vergeten.
    Fijn dat we weer wat van jullie gehoord hebben, als je zolang niets hoort, ga je je toch zorgen maken.
    Geniet nog maar lekker van die dagen die jullie nog hebben.
    liefs theo en tinie